Klantgerichtheid en Klantvriendelijkheid

Vraag je je wel eens af …

  • Hoe kan ik mijn mensen gastvrijheid / klantgerichtheid laten uitstralen?
  • Welke regels van de zakelijke etiquette zijn voor ons belangrijk?
  • Wat gaat er mis in onze processen dat klanten/gasten ontevreden zijn?
  • Hoe kunnen we klachten verminderen? En hoe worden we sterker van eventuele klachten?
  • Hoe kan ik op gastvrije / klantgerichte wijze “nee” verkopen?
  • Hoe hoort het ook alweer in de horeca?

Of de output van jouw organisatie nu gericht is op klanten, op gasten, op cliënten of op interne klanten; natuurlijk wil je hen centraal stellen in jullie dienstverlening. Waarschijnlijk wil je tegelijkertijd een aantal (commerciële) doelstellingen behalen of prestatie-afspraken nakomen. En dat samen kan heel lastig zijn, dat weet ik uit ervaring. Cinnamon Training & Advies helpt daarbij.

Ik leer je om te kijken door de ogen van de klant. Ik leer je om te denken in oplossingen en alternatieven in plaats van in problemen. Mijn motto daarbij is: “Zeg wat je doet en doe wat je zegt”.

Veelgevraagde trainingen over klantgerichtheid en klantvriendelijkheid zijn:

  • Zakelijke etiquette
  • Klantgericht denken & doen
  • Klantvriendelijk telefoneren
  • Commercieel & klantvriendelijk werken
  • Presentatietechnieken
  • Gastvrije communicatie
  • Leer mij mijn klant kennen! (wensen van de klant achterhalen)
  • Ja – wij verkopen geen nee (balans tussen de wens van de klant en commerciële doelstellingen)
  • Joepie; een klacht! (klachtenafhandeling) / Van Klacht naar Kracht (klachtenafhandeling
  • Adviseren kun je leren (adviesgesprekken)
  • Gastvrijheid in de zorgsector.

“Ze heeft ons op heldere en doeltreffende wijze laten zien hoe we onze italiaanse gastvrijheid kunnen combineren met gezonde winstgevendheid”

“Je weet goed de sfeer aan te voelen”


Typisch Cinnamon Training & Advies:

  • Je past het geleerde meteen na de training toe. Dat komt omdat je oefent met situaties uit jouw eigen werkomgeving.
  • Je voelt je veilig om te leren. Je hoeft geen trucjes te doen die niet bij jou passen. Je mag jezelf blijven.
  • Er is alle ruimte om te experimenteren.
  • Training van een enthousiaste, betrokken en ervaren trainer!


Tip
: Wil je feedback op hoe het geleerde in de praktijk wordt toegepast? Laat dan de training volgen door coaching on the job.